İçeriğe geç

Alo 170 Şikayet Sonucu Ne Zaman Gelir

170 e şikayet edince ne olur?

İşçi Koruma Yasası’nın gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanır. İşverenlerin, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak işçi koruma yasalarına uyma konusunda yasal bir yükümlülüğü vardır.

170 ne zaman cevap verir?

Uzmanlar, iletişim merkezine gelen tüm çağrılara doğrudan yanıt verir ve ilk görüşmede soruların çözülmesi için girişimlerde bulunulur. Çağrılara hemen yanıt verilemediği durumlarda kurum ve kuruluşlarla iletişime geçilir ve sorulara en geç 72 saat içinde yanıt verilir.

ALO 170 nelere bakıyor?

Alo 170, soru, öneri, eleştiri, ihbar, şikayet, talep ve sorularınızı etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmak amacıyla kurulmuştur.

ALO 170 hangi saatler arasında hizmet vermektedir?

Çalışma Hayatı İletişim Merkezi ALO 170’i 7 gün 24 saat arayabilirsiniz.

Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?

Başvurularıma ne kadar sürede cevap alabilirim? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki talep ve şikâyetlere cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki taleplere cevap süresi 15 iş günüdür.

170 ihbar edenin kimliği açıklanır mi?

170 Muhalif kişinin kimliği ifşa ediliyor mu? 170 Rapor Hattı’na yapılan bildirimler, bildirimi yapan kişinin kimlik bilgilerinin alınmasıyla başlar. Muhalif kişinin kimlik bilgileri kolluk kuvvetleri tarafından gizli tutulur ve üçüncü taraflara ifşa edilmez.

ALO 170 hangi sorular sorulur?

Alo 170’i arayanlar çeyiz, emzirme ve cenaze yardımı ile ilgili sorulardan emeklilik miktarları ve kesintilerine, ne zaman emekli olunacağından işsizlik sigortası şartları ve miktarlarına, kaç ay işsizlik yardımı alınabileceğine, iş başvurularından kıdem ve ihbar tazminatlarına, ücretlere, fazla mesai talep ve isteklerine kadar her konuda bilgiye ulaşabiliyorlar…

ALO 170 hangi konularda yardımcı oluyor?

ALO numarası 170, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı adına faaliyet göstermektedir. İnsanları sosyal hakları konusunda bilgilendirir. İş hukuku ile ilgili soruları yanıtlar. Bu konular hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen vatandaşlar 170’i arayabilir.

SGK şikayet ne zaman sonuçlanır?

İletişim merkezimize gelen tüm çağrılara uzmanlarımız doğrudan yanıt vermekte ve talepler ilk görüşmede sonuçlandırılmaya çalışılmaktadır. Çağrılara hemen yanıt verilemediği durumlarda kurum ve kuruluşlarımız ile hemen iletişime geçilmekte ve taleplere en geç 72 saat içinde yanıt verilmektedir.

ALO 170 ne sorabilirim?

15 Kasım 2010 tarihinde faaliyete geçen Alo 170, çalışma hayatı ve sosyal güvenlik konularına ilişkin her türlü başvuru, soru, öneri, şikâyet ve bildirimleri işleme almaktadır.

Işveren nereye şikayet edilir?

Müdürlüklere bildirim ve şikayetler Alo 170 Kayıt Dışı İstihdam Hattı’na yapılabilir. Şikayet durumunda öncelikle işyerinde çalışırken başvuruda bulunmanız/şikayette bulunmanız önemlidir.

Şikayet için nereyi aramalıyım?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Bir işletme nasıl şikayet edilir?

İnceleme ve değerlendirme sonucunda yapılan işlemlere ilişkin bilgiler aynı web yazılımında kayıt altına alınmaktadır. Tüketiciler şikâyet ve taleplerinin sonucunu Alo174’ü tekrar arayarak veya www.alo174.gov.tr ​​internet adresinden kendilerine verilen başvuru numarasını kullanarak öğrenebilirler.

SGK şikayet etme nasıl yapılır?

Son olarak SGK’nın internet sitesi üzerinden SGK tarafından kurulan ALO 170 hattını arayarak; kişinin bulunduğu il ve ilçedeki sosyal güvenlik kuruluşlarına şikâyet başvurusunda bulunularak bildirimde bulunulabilir.

Özel şirketler nereye şikayet edilir?

BTK Bilgi ve İhbar Merkezi’ne 120’yi arayarak ulaşabilirsiniz.

Şikayet eden kişinin kimliği açıklanır mı?

Sıkça sorulan bir soru, CIMER’e şikayette bulunan kişilerin kimlik bilgilerinin açıklanıp açıklanmayacağıdır. CIMER’e başvuru yapıldığında, başvuruyu yapan vatandaşların kimlik bilgileri gizli tutulur.

CİMER e şikayet ettikten sonra ne olur?

Şikayet niteliğindeki başvurularda, CIMER personeli gerekli görürse başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.

Şikayet asılsız çıkarsa ne olur?

İşlenmediğini bildiği bir suçu, işlenmiş gibi yetkili makamlara ihbar eden veya bir soruşturmanın kolaylaştırılması amacıyla işlenmemiş bir suç hakkında delil veya emare uyduran kimse, üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

170 arayınca ne olur?

ALO 170 hattını aradığınızda, işlemin hızı için kimliğinizin yanınızda olması önemlidir. ALO 170 hattını aradığınızda, adınıza bir başvuru oluşturulacak ve bir başvuru takip numarası atanacaktır. Başvurunuzun iki gün içinde tamamlanması bekleniyor.

Kaynak: ajo.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Ödemeyi Elden Alan Escort